Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stanoviště pro měření ventilových rozvodů
Martinček, Matej ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá rozvodovými mechanizmami spaľovacích motorov. Pre správnu funkciu mechanizmov a pre budúci vývoj je potrebné zistiť ich charakteristiky. Jednou z charakteristík je aj zdvih ventilov v závislosti na pootočení vačkového hriadeľa. Preto bolo navrhnuté a zostrojené univerzálne stanovisko, na ktorom je možné priebeh týchto charakteristík odmerať.
Jednoválcové motory kategorie enduro
Svoboda, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis konstrukce, která je typická pro motor enduro motocyklu a popi-suje jeho hlavní části. Další náplní práce je shrnutí informací o vybraných typech enduro motocyklů a jejich pohonných jednotkách. Výkon každého motocyklu je zobrazen výstupním grafem z dynamometru. Dále jsou popsány servisní intervaly vybraných motocyklů, které odpovídají dosahovaným výkonům. Motory enduro motocyklů byly porovnány s motory motokrosových motocyklů
Návrh ventilového rozvodu pro zážehový motor
Štábl, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tomáš ŠTÁBL Návrh ventilového rozvodu pro zážehový motor. DP, ÚADI, 2009, str. 62, obr. 27. Diplomová práce se zabývá návrhem ventilového rozvodu zážehového motoru pro sportovní účely. Vlastnímu návrhu předchází rozdělení a rešerše moderních ventilových rozvodů, popis sil působících na ventilový rozvod, rozdělení a popis jednotlivých částí zdvihové křivky vačky, ventilových pružin a dynamických modelů ventilového rozvodu. V práci jsou navrženy zdvihové křivky vaček se spojitým průběhem zrychlení, ventilové pružiny a tlumič vlastních kmitů ventilových pružin pro motor Honda CBR 929RR a je provedena dynamická analýza chování ventilového rozvodu.
Řemenové pohony ventilového rozvodu
Tomanec, Filip ; Rasch, František (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá řemenovými pohony rozvodových mechanismů, zhodnocením jejich výhod a nevýhod. V první části pojednává o pohonu rozvodů obecně, stručný popis různých způsobů pohonu a porovnání jejich vlastností, vhodnosti použití. V další části rozebírá konkrétní pohon ozubenými řemeny - konstrukci ozubených řemenů, jejich typy, značení, nejčastější poškození. Dále řeší problém napínání a vedení řemene pomocí kladek. V poslední části je ukázáno reálné řešení pohonu ozubenými řemeny.
Přehled sacích systémů traktorových motorů
Pacovský, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Hlavním zaměřením práce je zpracování textové a obrázkové dokumentace zařízení týkajících se sacích systémů používaných u dnešních traktorů. Autor se nejprve zaměřuje na uvedení jednotlivých částí sacího systému a jejich detailní popis funkce doprovázený obrázkovou dokumentací. Poté je zpracován samostatný přehled sacích systémů traktorů od různých světových značek jako jsou Case IH, Deutz – Fahr, John Deere, Massey Ferguson a New Holland. U každého představitele své značky je uveden přehled a obrázkový doprovod jeho nejvýznamnějších částí týkajících se nasávání vzduchu do motoru. Veškerá obrázková dokumentace přehledu sacích systémů je zhotovena pomocí fotografií vytvořených fotoaparátem u prodejců jednotlivých traktorů a pokud tato dokumentace nepostačila, byla využita fotodokumentace z www stránek prodejce. Tato bakalářská práce má nastínit postupný vývoj jednotlivých zařízení u sacích systémů. Případně může být využita k rozvíjení dalších výzkumných projektů.
Koncepce řadového vstřikovacího čerpadla pro tlaky 120 MPa
Tichý, Ondřej ; Štěpánek, Karel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce obsahuje celkové zhodnocení koncepce řadového vstřikovacího čerpadla pro tlak 120 MPa. Toto čerpadlo nese označení Mj a jedná se o produkt společnosti MOTORPAL, a.s. V této diplomové práci je rovněž obsažena analýza kontaktních tlaků mezi palcem vačkového hřídele čerpadla a kladkou zvedáku vstřikovací jednotky. Zahrnuto je porovnání tří různých druhů tvaru kladky a jejich vlivu na velikost kontaktních tlaků a dále je také řešen výpočet regulační hrany pístu a vliv velikosti dodávky paliva na natočení pístu.
Přípravek pro měření časování vačkových hřídelí
Jozíf, Lukáš ; Mazal, Pavel (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na konstrukční návrh přípravku pro měření časování vačkových hřídelí a jejich opotřebení. Po krátkém úvodu a vysvětlení základních pojmů je rozebrána problematika měření geometrie vaček a přehled komerčně nabízených přípravků. Dále je zpracován návrh konstrukce vlastního přípravku, včetně výkresové dokumentace. Je zde popsán postup měření s přípravkem a ukázky vyhodnocení některých měřených dat. V závěru práce jsem celý návrh zhodnotil po konstrukční i ekonomické stránce.
Dynamický výpočet rozvodu šestiválcového motoru s 24 ventily
Guláš, Tomáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá kontrolným výpočtom dynamického namáhania rozvodového mechanizmu OHV staronovej koncepcie 6-valcového traktorového motoru s 24 ventilmi od firmy Zetor Tractors, a.s.. Súčasťou práce je vytvorenie výpočtového modelu a navrhnutie ventilových pružín pre daný motor. Práca taktiež poukazuje na súčasné výpočtové metódy simulačných počítačových programov využívaných v automobilovom priemysle.
Vliv pružnosti rozvodového mechanismu na pohyb ventilu
Řehůřek, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je porovnání pohybu ventilu jedné sestavy (SVT) a pohybů jednotlivých ventilů kompletní sestavy s pružným vačkovým hřídelem s ohledem na dynamické vlastnosti. Součástí práce je také kinematický návrh v programu VALKIN. Dynamická část je řešena v MBS programu Virtual Engine. Na závěr jsou popsány vlivy na výsledný pohyb ventilu.
Rozvodový mechanismus čtyřválcového řadového zážehového leteckého motoru
Holeňa, Vít ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu a návrh rozvodového mechanismu leteckého pístového motoru. Cílem je pomocí výpočetního programu GT Suite sestavit dynamický model rozvodového mechanismu, provést výpočty a navrhnout konstrukční úpravy. Práce začíná uvedením do problematiky leteckých motorů a rozvodového mechanismu obecně. V dalších kapitolách je proveden podrobnější přehled problematiky vačkových profilů a oblastí s nimi spojených. V praktické části diplomové práce je analyzováno současné řešení, po kterém následuje návrh nových vačkových profilů. Je sestaven model jako jednoventilového modelu, tak i modelu se všemi ventily a uvážením tlaku plynu ve válci. Pro dodatečné výpočty byl využit MKP program Ansys Workbench. V závěru práce je provedeno shrnutí navržených variant a nastíněn případný další postup.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.